TRÄNING TILLSAMMANS

Med mellan 4-6 deltagare tränar gruppen mot samma mål, och du väljer inriktning på gruppen utifrån vad som passar just dig bäst. Träningen är upplagd som en kurs där det finns en progression och alla träningspass har ett speciellt tema, exempelvis kettlebells eller crossfit. Träningen är på en stående tid varje vecka under åtta veckor. En mycket omtyckt träningsform som också erbjuds utomhus från april-juni. 

1. GRAVID

Målgrupp: Träningen är anpassad för en växande mage.
Innehåll: Fokus är att behålla den styrka och kondition som du redan har. Vi förbereder kroppen för de påfrestningar som graviditeten medför genom att stärka rygg, djupa magmuskler, bäckenbotten och ben. Vi sträcker ut stela muskler utan att öka rörligheten i fogar och bäcken.

2. MAMMA

Målgrupp: Alla som har genomgått en graviditet.

Innehåll: Vi tränar för att du ska komma tillbaka till den kropp som du hade innan graviditeten. Mycket fokus ligger på djupa magmuskler och bäckenbotten. Vi tränar 100 procent funktionellt, vilket innebär att utveckla de delar av kroppen som är viktiga för just dig som individ. Det finns pass där du tar med dig barnet in i salen.

Funktionell träning kan hjälpa till att stärka upp kroppen för att få en bättre hållning vilket leder till minskad belastning på leder, ligament, muskulatur med mera.

3. KOMIGÅNG

Målgrupp: För dig som är total nybörjare och tycker att ord som utfall, kettlebells och marklyft låter som ett främmande språk.
Innehåll: Träningen sker på ett roligt och skonsamt sätt där vi startar lugnt och ökar successivt. Vi använder kroppen som vikt och testar en del redskap som är enkla men effektiva. Resultaten kommer snabbare än du tror!

4. VÄSSA FORMEN

Målgrupp: För dig som är träningsvan och vill utvecklas för att nå nya framgångar i din träning.
Innehåll: Träningen är utmanande, explosiv och ger bättre balans, styrka och smidighet.

5. KOMPIS

Målgrupp: För dig och dina vänner.

Innehåll: Det bestämmer ni. Kanske vill ni kombinera nytta med nöje och träna tillsammans för att hinna ses. Kanske har ni tröttnat på barhäng och vill hitta nya former för samvaro. Kanske har ni tränat tillsammans i er barndom och vill återupptäcka glädjen i att träna i grupp. Formen är fri och passen utformas i enlighet med gruppens önskningar. Vill ni ta fram gymnasterna i er och köra kullerbytta, handstående och hjulningar så fixar vi det. Bara er fantasi sätter gränserna.